Mistä saan apua LVI-numerohakemuksen tekemiseen?
Käyttöohjeet opastavat sinua LVI-numeroiden hakemiseen, poistamiseen ja tuotetietojen päivittämiseen. Voit aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.
Kuinka kauan uuden LVI-numeron saaminen kestää?
Jos LVI-numerohakemus on täytetty asianmukaisesti ja siinä on kaikki tarvittavat tiedot, hakemus hyväksytään yleensä 1-3 arkipäivän kuluessa.
Voiko LVI-numeroa vaihtaa tai kierrättää?
Ei voi. Jos tuotteen tiedot muuttuvat merkittävästi, tuotteelle pitää hakea uusi LVI-numero. Poistettuja LVI-numeroita ei myöskään avata uudelleen uusille tuotteille.
Voinko aktivoida poistetun LVI-numeron uudestaan käyttöön?
Kyllä, jos tuotteen tiedot ovat pysyneet samana. Jos haluat aktivoida poistetun LVI-numeron uudestaan, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Mistä saan tullikoodin tuotteille?
Tullikoodi on yksi pakollisista tiedoista, joka tarvitaan LVI-numerohakemukseen. Yritysasiakkaat voivat tarkastaa sen Tullin kotisivujen CN-nimikkeistöstä. Tullikoodit ovat määritelty nimikkeistössä esimerkiksi tuotteen käyttötarkoituksen tai materiaalin mukaan. Tullikoodin käyttö on maksutonta.
Voinko selailla tuotteita LVI-INFO.fi:ssa, ilman että rekisteröidyn palveluun?
LVI-teknisten tuotteiden tietoja pääsee selailemaan etusivulla olevan hakupalvelun avulla. Tuotteita voi hakea tuotenimellä tai LVI-numerolla. Tarkennettu haku auttaa sinua löytämään tuotteita esimerkiksi tuotemerkin tai tuotesarjan avulla.
Järjestääkö LVI-INFO koulutusta?
Kyllä, järjestämme koulutusta veloituksetta tarpeen mukaan. Koulutusta järjestetään toimistollamme Lauttasaaressa, Helsingissä. Tulemme tarvittaessa kouluttamaan myös paikanpäälle pääkaupunkiseudulla. Jos koet tarvitsevasi koulutusta tuotetietorekisterin käyttöön liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Mihin ETIM-standardin mukaiseen tuoteluokkaan tuotteeni kuuluu?
ETIM-standardin ETIM-luokka vastaa jotakuinkin tuotenimeä. CMT-työkalun avulla voit tarkistaa, mihin luokkaan tuotteesi kuuluvat.